هفته بیستم لیگ دسته یک کشور

هفته بیستم لیگ دسته یک کشور با سوت سید حسین زرگر بازی بین دو تیم شن سای اراک و پتروشیمی  از هفته بیستم لیگ دسته یک کشور را داوران استان سمنان قضاوت خواهند کرد. داور وسط:سید حسین زرگر کمک اول :رضا عبدوس کمک دوم:جواد رنگرز جدی.گفتنی است این بازی در تاریخ جمعه 1389/2/3 و در ساعت 16:00 انجام خواهد شد.

ادامه مطلب ...

بهار در لرستان به شن سا لبخند زد

بهار در لرستان به شن سا لبخند زد


شن سا که پس از تعطیلات نوروز مجال خودنمایی در لیگ دسته اول را نیافته بودعلیرغم نامهربانی مسند نشینان فوتبال به دلیل تعلیق بی دلیل این تیم ،  پس از 26 روز برنامه ریزی و تمرین مداوم در هفته نوزدهم توانست مزد تلاشهای کادر فنی و بازیکنانش را دریافت کند.

در این هفته ، شن سا در لرستان میهمان کوثر بود وو در ورزشگاه تختی خرم آباد مقابل کوثر قرار گرفت.

هر چند بازیکنان رضا احدی در روزهای گذشته شارژ مالی شده بودند و بیم آن میرفت که مبادا شوک واره کار را برای یاران ساویو سخت کند اما 90 دقیقه تلاش یاران اراکی بالاخره در لحظات پایانی مسابقه به بار نشست و میثم مجیدی شن سا را با یک ضربه ایستگاهی حساب شده به گل رساند تا نوار ناکامی های چند هفته گذشته گسسته شود .

به گواه حاضرین در ورزشگاه پاسهای تک ضرب و ریز بازیکنان شن سا کار را برای بازیکنان کوثر بسیار سخت کرده بود تا به اذعان برخی ها سبک بازی شن سا با تیمهای باشگاهی مطرح دنیا مقایسه شود.

نکته قابل تامل  در این بازی عدم استفاده بازیکنان شن سا از فرصتهای بدست آمده بود ،به نظر میرسد چنانچه بازیکنان ساویو سوسا خود باوری لازم را کسب کنند پیروزیهای این تیم با گلهای بیشتر دور از دسترس نخواهد بود .

در حایشه این مسابقه خیر مقدم تیم شن سا غرب که هوادارانش  مشتاق  شن سا اراک بودند روحیه بازیکنان را بالا برد تا در ورزشگاه تختی نیز حضور آنها دلگرمی یاران اراکی را موجب شود.

 

شن سا غرب،  قهرمان مسابقات استانی لرستان است که شن سا استان مرکزی را الگوی خود در ورزش قهرمانی میداند.

در هر حال سال نکو در بهار 89به هواداران اراکی رخ نمودتا این تیم امیدوار به آینده در مسیر پیروزی گام بردارد

منبع: خیر گزاری رسمی باشگاه شن سا

وب سایت هواداران افراطی شن سا ضمن تبریک به مناسبت اولین پیروزی در سال جدید منتظر حضور با شکوه شما در مسابقه ی بعدی در استادیوم اراک است

ساویو سوسا: از حضور پورحیدری استقبال می‌کنم / پیروزی مقابل کوثر

سرمربی تیم فوتبال شن سا اراک گفت: با حضور منصور پورحیدری در تیم هیچ مشکلی ندارم.

ساویو سوسا پس از پیروزی یک بر صفر تیمش برابر کوثر لرستان در خرم آباد با بیان این گفت: در این دیدار شن‌سا کاملا بهتر از کوثر ظاهر شد و پیروزی حق ما بود.

وی با بیان اینکه این دیدار می توانست گل‌های زیادی داشته باشد، اظهار کرد: بازیکنان شن سا تلاش زیادی طی 90 دقیقه انجام دادند ولی متاسفانه توپ‌های ما وارد دروازه‌ی کوثر نمی شد.

سرمربی تیم فوتبال شن سا اراک با بیان اینکه تنها برای کسب سه امتیاز به خرم آباد آمده بودیم، بیان داشت: گل دقایق آخر ما بر اساس یک برنامه تمرین شده به ثمر نشست هرچند می‌بایست با گل‌های زیادتر پیروز می شدیم.

سوسا ادامه داد: شن سا در مقابل حریفان قوی تر از کوثر مانند برق شیراز، نفت و... امتیاز کسب کرده و این پیروزی مقابل کوثر به هیچ وجه اتقاقی نبود.

وی درمورد شایعاتی مبنی بر سرمربیگری منصور پورحیدری در تیم شن سا گفت: مسئله به هیچ وجه این طور نیست، فعلا من سرمربی هستم و تا زمانی که کار هدایت شن سا را به عهده دارم از هیچ تلاشی دست برنخواهم داشت.

ساویو سوسا با بیان اینکه من مربی جوانی هستم و کسب افتخار و تجربه از اولویت های کاری من است، افزود: با حضور منصور پورحیدری در تیم شن سا هیچ مشکلی ندارم و استقبال هم می کنم.

منبع:سایت رسمی شن سا

پورحیدری: سه امتیاز ارزشمند در لرستان کسب کردیم

پورحیدری: سه امتیاز ارزشمند در لرستان کسب کردیم / شن‌سا پتانسیل صعود به مکان‌های بالای جدول را دارد


مدیرفنی تیم فوتبال شن‌سا اراک از عملکرد بازیکنان این تیم در برابر کوثر لرستان اظهار رضایت کرد.

منصور پورحیدری پس از پیروزی یک بر صفر تیمش در هفته نوزدهم لیگ آزادگان افزود: این دیدار در شرایطی برگزار شد که دو تیم نیاز مبرمی به پیروزی داشتند که خوشبختانه تیم شن‌سا با ارائه یک بازی خوب و منطقی توانست سه امتیاز ارزشمند خارج از خانه را کسب کند.

وی ادامه داد: در نیمه نخست تقریبا توپ و میدان دست شن‌سا بود و بازی بهتری نسب به حریف ارائه کردیم اما، در نیمه دوم با توجه به نیاز دو تیم به کسب سه امتیاز، بازی بیشتر احساسی دنبال شد؛ در نهایت خوشحالم که در اولین حضور در کنار شن‌سا، به پیروزی دست پیدا کردیم.

پورحیدری با بیان اینکه شن‌سا پتانسیل صعود به مکان‌های بالایی جدول را دارد، تصریح کرد: تیم شن‌سا از نفرات خوبی در ترکیب خود بهره می‌برد و با کمی افزایش روحیه و انگیزه، شاهد دیدارهای خوبی از نماینده اراک در ادامه لیگ آزادگان خواهیم بود.

مدیرفنی تیم فوتبال شن‌سا اراک در پایان با اشاره به رقابت نزدیک در گروه دوم لیگ دسته اول گفت: با توجه به نتایج دیدارهای هفته نوزدهم، رقابت در صدر و قعر جدول این گروه بسیار حساس‌تر از قبل شده که مطمئنا این مسئله در هفته‌های آینده شرایط را برای تیم‌ها دشوار خواهد کرد.


منبع:سایت رسمی شن سا

نتایج دیدارهای هفته نوزدهم لیگ دسته اول فوتبال از گروه « ب »

هفته نوزدهم لیگ دسته اول فوتبال عصر دیروز در گروه دوم بدون هیچ تغییری در جدول رده‌بندی به پایان رسید.

در مهمترین دیدار عصردیروز تیم داماش گیلان میزبان نساجی مازندران بود که به نتیجه تساوی یک بر یک دست یافت.
شاگردان فیروز کریمی در این دیدار به دنبال انتقام شکست سنگین چهار بر یک دور رفت بودند و در ابتدا با یک گل پیش افتادند اما این شاگردان رضا فروزانی بودند که در دقایق پایانی تک گل خورده را جبران کردند و بازی را با تساوی به پایان رساندند.

در دیگر بازی تیم صدرنشین برق شیراز میهمان گل‌گهر سیرجان بود. در این دیدار تیم شیرازی با نتیجه 4 بر 3 مغلوب شد، اما همچنان جایگاه خود در صدر جدول را حفظ کرد.
نکته قابل توجه در مسابقات عصر امروز ثبات تمامی تیم‌ها در گروه دوم لیگ دسته اول بود و تیم‌ها بدون هیچ تغییری جایگاه هفته گذشته خود را حفظ کردند.

نتایج کامل مسابقات امروز به شرح زیر است:

آلومینیوم هرمزگان یک-فولاد نوین اهواز یک (تختی-بندرعباس)

داماش گیلان یک -نساجی مازندران یک (شهید عضدی-رشت)

مهرکام پارس تهران یک-شیرین فراز کرمانشاه صفر(امام خمینی-اسلامشهر)

مس سرچشمه کرمان یک - نفت تهران یک (شهید زینلی-سرچشمه)

گل گهر سیرجان 4 -برق شیراز 3 (اختصاصی گل گهر-سیرجان)

پتروشیمی تبریز 2 - گسترش فولاد تبریز یک (تختی-تبریز)

کوثر لرستان صفر -شن‌سا اراک یک (لرستان)

روز گذشته نیز رقابت‌ها در گروه یک برگزار شد که نتایج به شرح زیر است:

مس رفسنجان یک -نفت آبادان 3 (شهدا نوش آباد-رفسنجان)

اتکا گلستان صفر -تربیت یزد صفر (آزادی-گرگان)

شهرداری تبریز یک -ایرانجوان بوشهر صفر (تختی-تبریز)

پیام مخابرات فارس 2 -شاهین اهواز صفر (دستغیب-شیراز)

شهر صنعتی کاوه تهران 3 -شهرداری بندرعباس 2 (شهرداری شهر قدس-تهران)

سپاهان اصفهان 3 -داماش لرستان صفر (صفائیه-اصفهان)

پیام مشهد 3 -شموشک نوشهر صفر (تختی-مشهد)

جدول گروه اول:
1-شهرداری تبریز 43
2-صنعت نفت 34
3-تربیت یزد 32
4-سپاهان نوین 31
5-پیام مشهد 29 (یک بازی کمتر)
6-کاوه تهران 27
7-اتکا گرگان 25 (2 بازی کمتر)
8-ایران جوان 25
9-شهرداری بندرعباس 23
10-مس رفسنجان 19 (2 بازی کمتر)
11-شموشک نوشهر 18
12-پیام مخابرات 18
13-داماش لرستان 17
14-شاهین اهواز 8 (یک بازی کمتر)

جدول گروه دوم:
1-برق شیراز 33 (یک بازی کمتر)
2-نفت تهران 32 (یک بازی کمتر)
3-آلومینیوم هرمزگان 31
4-داماش گیلان 30
5-نساجی مازندران 26 (یک بازی کمتر)
6-گسترش فولاد 24 (2 بازی کمتر)
7-مس سرچشمه 24
8-شیرین فراز 22 (یک بازی کمتر)
9-شن سا اراک 22 (یک بازی کمتر)
10-گل گهرسیرجان 21
11-پتروشیمی تبریز 21
12-فولاد اهواز 19
13-مهرکام پارس 19(2 بازی کمتر)
14-کوثر لرستان 11 (4 بازی کمتر)



کوثر لرستان صفر- شن سا اراک ۱

کوثر لرستان صفر- شن سا اراک ۱
تیم شن ساى اراک بدون توجه به اینکه خارج از خانه به میدان مى رفت بازى را خوب شروع کرد. شن سا در نیمه اول کاملاً سرتر از میزبان خود بود و حملات زیادى روى دروازه این تیم انجام داد اما به گل نرسید. با شروع نیمه دوم :شن سا با برتری خط هافبکش بیشتر از حریف توپ و میدان را در دست گرفت و خلق موقعیت کرد.مهدی نصیری هافبک شن سا با یک بازی خوب چند با مهاجمان تیمش را در موقعیت گل زنی قرار داد در وقت  قانونى گلى در برنداشت تا اینکه میثم مجیدی دروازه کوثر را باز کرد. 
 
میثم مجیدی(دقیقه ۲+۹۰)  
مرتضى فلاحتى، فرزاد حمیدى و دومنیک اوکاتا(میشناسدش که!) از کوثر و محمود ندایى و حسین جعفرى از شن سا

محسن الیاسى، محمود ندایى از دقیقه ۷۹ ابوالفضل زمانى، میثم مجیدى، لئوناردو ریمس، میلاد درخشان  ، محسن جبارى ، مهدى نصیرى، حسین جعفرى ، حسین احمدلو از دقیقه ۷۹ مجتبى قربانى ، اندرسون  از دقیقه ۸۰ احمد عرب زاده، میثم آقایى

طلسم شکست/دومین برد خارج از خانه شن سا

از هفته نوزدهم رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور امروز و از ساعت 16 دو تیم شن سا اراک و کوثرلرستان به مصاف هم رفتند .

در این دیدار سخت و نفس گیر تیم شن سا موفق شد با یک گل حریف خود را در خانه مغلوب کند . تک گل این بازی در دقیقه 90 توسط میثم مجیدی به ثمر رسید .

در ادامه این رقابت ها و از هفته بیستم لیگ، تیم شن سا روز جمعه 3 اردیبهشت، در ورزشگاه 15 هزار نفری امام خمینی (ره) میزبان تیم پتروشیمی  خواهد بود .

تعلیق شن سا لغو می شود

پس از آنکه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در یک حرکت عجیب و غریب و بی دلیل تیم شن سا را با حکم تعلیق مواجه کرد حالا در صدد است با جبران اشتباه خود طی امروز و فردا این حکم را بشکند تا شن سا بتواند از این هفته دوباره در لیگ یک شرکت کند .

محمد مرتضوی مدیرعامل شن سا در این خصوص گفت : « مدارک مستندی را برای کمیته انضباطی ارسال کرده ایم و گویا آنها متوجه اشتباه سهوی خود شده اند . به همین دلیل قرار است کمیته انضباطی حکمی دهد تا کارخانه آلومینیوم اراک با طلبکاران مواجه شوند و این مشکل را حل کنند . فقط باید تیم شن سا که هیچ نقشی در این جریان نداشته قربانی ندانم کاری آقایان شد آن هم در زمانی که تیم در اوج شرایط روحی روانی برای مسابقات بود مرتضوی مدعی است که گویا آقایان متوجه شده اند که تیم من هیچ نقشی در این جریانات نداشته است و از طرفی چطور از یک سال پیش حرفی نداشتند آن وقت یکهو زمان بازی با ما یادشان می افتد ؟! به هر حال کمیته انضباطی با پذیرش این موضوع حتماً حکم رفع تعلیق ما را امروز یا فردا صادر می کند و ان شاا... جمعه مقابل کوثر به میدان می رویم.


منبع : روزنامه گل

شن سا رفع تعلیق شد.

  شن سا اراک زیر بار حرف زور نرفت! 

 مرتضوی برنده جدال بین خصوصی سازی و مخالفان آن

 فقط شن سا اراک

 لغو تعلیق نماینده اراک از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال


رییس هیات فوتبال استان مرکزی از لغو تعلیق تیم فوتبال شن‌سا اراک از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خبر داد.

محمدرضا غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، با اعلام این خبر افزود: متاسفانه به علت بدهی‌هایی که فصل گذشته باشگاه آلومینیوم به برخی مربیان و بازیکنان تیم فوتبال این باشگاه داشت، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از چندین بار مکاتبه با مسوولان آلومینیوم، به دلیل واگذاری این تیم در فصل جاری، فعالیت‌های تیم شن‌سا اراک را به حالت تعلیق درآورد که ما اعتقاد داشتیم این محرومیت درست نبوده است.

عضو هیات مدیره باشگاه شن‌سا اراک ادامه داد: پس از این موضوع و لغو دیدار شن‌سا با مهرکام پارس تهران، رایزنی‌های زیادی با مسوولان استان و فدراسیون فوتبال انجام شد که در نهایت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صبح امروز لغو تعلیق تیم شن‌سا را اعلام کرد.

رییس هیات فوتبال استان مرکزی تصریح کرد: بر این اساس قرار شده است ظرف یک‌ماه آینده میزان بدهی‌های باشگاه آلومینیوم به بازیکنان بررسی و این مشکل برطرف شود.  

 

حرف دل: 

((من میخوام به شن سا دوستان بگم شکایت یک خائن که یک فصل را مربی تیم شهرمان بوده هدفش بجزء ترس از دیدن عواقب کار خود و ضربه زدن به شن سا عزیزدراین برهه حساس بیشتر نمی دانم به زرینچه میگویم که هیچوقت محبوب ما نبودی وما تورا یک خائن می دانیم حتی اگر بیش از ده سال مربی تیم شهرمان بوده باشی پس به تو خائن میگویم این حرکت تو هیچ خللی به عزم واراده پولادین دلاورمردان شن سا وارد نخواهد کرد انشااله با پیروزی در بازی های آتی جواب دندان شکنی به شما خائنین خواهند داد.،شما خائنین هویتتان برای ما هوادران سینه چاک شن سا نمایان است ومطمئن باشید که با این حربه ها ره به جایی نخواهید برد در اخرهم میگویم درود بر تمام هواداران دلسوز شن سا که دراین برهه حساس شن سا را یاری میکنند))

 


 بزرگ مردان کوچک 

 

 

در ادامه رقابت های دور برگشت مسابقات لیگ برتر استان تهران- آسیا ویژن، تیم شن سا اراک موفق شد در این دیدار پرگل، با نمایشی زیبا تیم حریف را در خانه با نتیجه 5 بر یک متوقف کند . محمد هاشمی، مجید غنا، محمدرضا محمدی، امر نوری و محمد معظمی برای تیم شن سا اراک گلزنی کردند .

نونهالان شن سا اراک با 8 برد، 2 تساوی و 2 باخت و در مجموع با کسب 26 امتیاز در صدر جدول رقابت های آسیا ویژن قرار دارند .

در فدراسیون فوتبال چه می گذرد؟

طبق اعلام برنامه هفته بیستم، شن سا اراک تعلیق شده به مصاف پتروشیمی  میرود !!!

 

پس از اعلام تعلیق تیم فوتبال شن سای اراک از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل بدهی فصل گذشته آلومینیوم اراک که امتیاز آن توسط شن سا خریداری شده بود، دیدار بین دو تیم شن سا و مهرکام پارس از هفته هجدهم لیگ دسته یک برگزار نشد .
با توجه به این حکم و عدم صدور رای جدید از سوی کمیته انضباطی، در برنامه ی اعلامی از سوی کمیته مسابقات نامی از شن سا در برنامه هفته نوزدهم برده نشد .
امروز و در خروجی سایت فدراسیون فوتبال، برنامه هفته بیستم لیگ دسته اول فوتبال اعلام شد .
نکته قابل توجه و جالب در این برنامه ذکر این جمله است :
جمعه : 3 /2/89
شن سا اراک – پتروشیمی تبریز – امام خمینی – اراک

سوال :  

- در فدراسیون فوتبال چه می گذرد؟ 

- تیم شن سا روز 3 اردیبهشت، از هفته بیستم لیگ بازی دارد؟!
- تعلیق بازی شن سا در هفته هجدهم ، نبود نامی از شن سا در هفته نوزدهم و حالا برنامه بازی در هفته بیستم !!!
 

- تیم شن سا باز هم برنامه هایش را تغییر دهد ؟! 

- آیا فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی پی به اشتباه و تصمیم عجولانه و یک طرفه ی خود در خصوص تعلیق تیم شن سا برده اند ؟؟؟  


 

صحبت های مدیر عامل محبوبمان در روزنامه گل

کمیته انضباطی، متهم ردیف اول پرونده شن‌سا

 تیم بدون طلبکار را تعلیق کردند  

 

شن سا اراک

 

هفته گذشته در لیگ دسته اول شاهد یکی از اتفاقات نادر فوتبال بودیم. البته رخ دادن اینگونه جریانات در فوتبال ایران تعجب‌آور نیست ولی اینکه 48 ساعت قبل از برگزاری یک بازی سرمربی تیم حریف خبر از تعلیق تیم مقابل بدهد، جای تعجب دارد! فدراسیون فوتبال و متعاقب آن کمیته انضباطی باید به اطلاع‌رسانی خود ببالند که سرمربی تیم حریف کار آنها را راحت کرده است.
مسوولان تیم فوتبال شن‌سای اراک که تیم‌شان در لیگ دسته اول حضور دارد، 48 ساعت قبل از بازی توسط جواد زرینچه سرمربی تیم مهرکام مطلع می‌شوند که توسط شکایت او به کمیته انضباطی تعلیق شده‌اند! البته جواد زرینچه طی مصاحبه با یکی، دو خبرگزاری این خبر را اعلام کرده است حالا چرا قبل از اینکه حکم رسمی کمیته انضباطی به باشگاه شن‌سا اعلام شود، زرینچه از کدام منبع این خبر را از فدراسیون می‌گیرد و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد، جای سوال دارد؟! مساله وقتی مهمتر می‌شود که زرینچه به عنوان سرمربی مهرکام باید 48 ساعت دیگر به مصاف تیم شن‌سایی برود که نماینده اراک است و او در این شهر از هیچ محبوبیتی برخوردار نیست! و خیلی‌ها انتظار او را در این شهر می‌کشند.

شریفی و هیات فوتبال اراک بایدجوابگو باشند
برای اطلاعات بیشتر در این خصوص ابتدا با غلامرضا بهروان، مسوول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول تماس گرفتیم که وی ضمن انتقاد از قانون تعلیق می‌گوید به جای تعلیق باید جریمه کسر امتیاز اجرا شود. بهروان در ادامه توضیح می‌دهد که از خبر تعلیق خبر نداشته است و متعاقباً از طریق رسانه‌ها مطلع می‌شود چون برنامه این بازی و داور آن از قبل تعیین شده بود. وقتی از بهروان می‌پرسیم چرا باید زرینچه به جای کمیته انضباطی اطلاع‌رسانی کند، می‌گوید: «من هم نمی‌دانم و این مساله برای من جای تعجب دارد. آقای شریفی به عنوان رییس کمیته انضباطی باید جوابگو باشند. البته بهروان معتقد است که این کار زرینچه باعث به وجود آمدن حرف و حدیث‌های زیادی خواهد شد. به بهروان می‌گوییم زمانی که امتیاز یک تیم واگذار می‌شود در فدراسیون فوتبال به تمام حساب و کتاب‌های مالک قدیمی رسیدگی می‌شود و بعد از تصفیه شدن تمام مسایل مالی امتیاز به شخص جدید واگذار می‌شود. حال با وجود اینکه شکایت زرینچه از آلومینیوم اراک مالک و صاحب امتیاز سابق باشگاه بوده است، چطور باید شن سا تعلیق و جریمه شود. آیا آقای مرتضوی تیم را پاک تحویل نگرفته؟ و اصلا جریان آلومینیوم اراک چه ربطی به شن‌سای اراک دارد؟
غلامرضا بهروان هم با حرف ما هم‌عقیده است و برای روشن شدن بهتر قضیه می‌گوید، باید از هیات فوتبال اراک پرس‌و‌جو کنیم، چون آنها کار نقل‌و‌انتقال را انجام می‌دهند و در واقع آنها باید پاسخگو باشند ولی تا آنجا که من اطلاع دارم، در زمان واگذاری تیم به مرتضوی مالک جدید تمام موارد مالی و تسویه حساب‌ها انجام شده بوده! اما با این حال می‌گویم دوستان که برگه معامله را تایید کرده‌اند، باید جوابگو باشند.
بهروان برای اینکه مساله ختم به خیر شود و حق شن‌سا ضایع نشود، می‌گوید پیگیر قضایا است و می‌خواهد در جلسه‌ای با دکتر شریفی مساله تعلیق این تیم را هرچه زودتر حل کند.
بهروان معتقد است کمیته انضباطی در جریان تمام موضوع نبوده و اطلاعات کامل نداشته است، چون اگر به تمام جریان واقف بوده این حکم را نمی‌داده! به هر حال دنبال قضیه هستم، چرا که آقای مرتضوی از بخش خصوصی است و باید اینگونه آدم‌ها را حمایت کرد، چرا که اگر بروند، فوتبال ضربه می‌خورد. این موضوع به باشگاه آلومینیوم ربط داشته است و شن‌سا نباید قربانی شود.

کمیته انضباطی مقصر است
برای روشن شدن بهتر قضیه با محمدرضا غفاری، رییس هیات فوتبال اراک و استان مرکزی ارتباط برقرار می‌کنیم که او هم کمیته انضباطی را مقصر می‌داند و معتقد است که آنها عجولانه تصمیم گرفتند.
متاسفانه کمیته انضباطی به جای اینکه ابتدا با باشگاه و سپس با هیات فوتبال مکاتبه کنند در خصوص اصل ماجرا سوال کنند، سرخود حکم صادر می‌کنند! باشگاه آلومینیوم اراک زمانی که قید تیمداری را زد و امتیازش را به تربیت‌بدنی واگذار کرد طی یک صورتجلسه در حضور فرماندار، استاندار و مدیر‌کل تربیت‌بدنی و مدیر‌کل کارخانه آلومینیوم قبول کرد که تمام بدهی‌های باشگاه به بازیکنان و مربیان و افراد اداری باشگاه را تا ریال آخر پرداخت کند و خودش طرف حساب باشد. به همین جهت آنها یک تیم پاک و عاری از هرگونه بدهی مالی را به تربیت‌بدنی واگذار کردند و از آنجایی که تربیت‌بدنی قصد تیمداری نداشت، تیم را به آقای مرتضوی داد. متاسفانه بعضی از آقایان وقتی دیدند کارخانه آلومینیوم اراک دچار تغییر و تحول در کادر مدیریتی و هیات مدیره شده، خواستند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و یک جورایی به نوایی برسند که مطمئن باشند ما نمی‌گذاریم. غفاری با توضیح بیشتر در این خصوص گفت: «باشگاه آلومینیوم وقتی با تغییر هیات مدیره مواجه شد تمام دفاتر مالی‌اش را پلمب کرد تا این تغییرات انجام شود و وقتی آقایان مطلع شدند که فعلا هیچ حساب و کتابی نیست، گفتند پول طلب دارند در صورتی که تمام پول‌شان را گرفته‌اند و حتی بدهکار هم هستند! تمام آقایانی که از آلومینیوم رفته‌اند، الان با باشگاه‌های دیگر قرارداد دارند و بازیکن و مربی که از یک تیم جدا می‌شود، احتیاج به رضایتنامه و تسویه‌حساب دارد، حالا چطور بعد از یک سال طلبکار شده‌اند؟!
ما برای روشن شدن موضوع و گرفتن حق تیم شن‌سا با کمیته انضباطی و فدراسیون نامه‌نگاری کرده‌ایم و تمام جریان را توضیح داده‌ایم. متاسفانه کمیته انضباطی دستش به آلومینیوم نرسیده است، آمده شن‌سا را قربانی کرده که این کار آنها از لحاظ قانونی و حقوقی خلاف است. آنها اول باید با ما و باشگاه مکاتبه می‌کردند و بعد حکم می‌دادند، ما حتی حاضریم به دادگاه برویم و مشخص کنیم چه کسی بدهکار است و چه کسی طلبکار! فقط می‌گویم شن‌سا و مرتضوی اصلا بدهکار نیستند و کارخانه آلومینیوم اراک باید مشکل را حل کند و موضوع مربوط به آنهاست. 

 

منبع


شن سا در لیگ یک بی تابی می کند

برگزاری دیدار تدارکاتی شن سا در شهر ری مقابل راه آهن ساویو سوسا سرمربی برزیلی این تیم را برای به ادامه لیگ 1 امیدوار کرد.

ساویو که بازیکنانش را از دومین روز سال جدید با تمریناتی فشرده برای شروع لیگ آزادگان آماده کرده بود با شنیدن خبر لغو مسابقه تیمش مقابل مهرکام از مسئولان باشگاه درخواست برگزاری دیداری تدارکاتی کرد که در نهایت راه آهن شهر ری برای یکشنبه 21 فروردین هماهنگ شد تا او از نزدیک حاصل 20 روز تمرین کردن تیمش را نظاره گر باشد.

در این دیدارکه  راه آهن با همه یارانش  برابر نماینده اراک صف آرایی کرد45 دقیقه سخت و نفس گیر را با بازیکنان جوان شن سا مقابله کرد و در مجموع با 2 موقعیتی که در طول مسابقه بدست آورد توانست 2 گل را وارد دروازه  شن سا کند که در این بین هر 2 گل بازیکنان لیگ برتری راه  آهن بی پاسخ نماند و جعفری و اندرسون توانستند دروازه حریف را فرو بریزند.

شن سا که در طول مسابقات فصل جاری به دلیل دیر بسته شدن نتوانسته بود به هماهنگی مورد نظر مسئولان باشگاه دست یابد اینک خود را مهیا بازیهای باقیمانده نموده تا با برگزاری اردوهای مختلف از سد حریفان متمول خود بگذرد.

در پایان خاطر نشان میشود بدهی های باشگاه سابق فوتبال اراک در لیگ 1 (آلومینیوم)فعالیتهای این تیم را تعلیق نموده تا فدراسیون فوتبال همچنان در پرونده ای که محق بودن شن سا اظهر من الشمس است به اشتباه فاحش  خود اعتراف نکند. 

 

(پیوست:بنده به و چند تن از همشهریان اراکی برای دیدن این بازی رفتیم ولی متاسفانه موفق به دیدن بازی خوب شن سا نشدیم.یعنی راه آهنی ها موجب شدند. )

اینم مدرکش: 

راه آهن مقابل شن سا متوقف شد

راه آهن مقابل شن سا متوقف شد


عصر امروز و از ساعت 17:30 دو تیم شن سا اراک و راه آهن شهرری در دیداری تدارکاتی به مصاف هم رفتند.
این دیدار که در ورزشگاه اختصاصی راه آهن برگزار شد با نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسید .
برای تیم شن سا حسین جعفری و اندرسون و برای تیم راه آهن ایمان حیدری (2) گلزنی کردند.
قضاوت این دیدار را رسول فروغی برعهده داشت.

به دلیل اعلام تعلیق تیم شن سا اراک وعدم برگزاری دیدار این تیم و مهرکام پارس تهران در چارچوب هفته هجدهم لیگ دسته اول فوتبال کشورکه قرار بود روز جمعه 20 فروردین در ورزشگاه 15 هزار نفری امام خمینی (ره) شهر اراک برگزار شود، تیم شن سا برای حفظ آمادگی بازیکنان خود این دیدار تدارکاتی را برگزار کرد که کادر فنی شن سا در پایان بازی از عملکرد بازیکنان راضی بودند .

تیم راه آهن در چهارچوب رقابت های هفته سی و یکم لیگ برتر دوشنبه 30 فروردین به مصاف سپاهان اصفهان می رود .

لازم به ذکر است در ابتدای فصل لیگ دسته اول نیز این 2 تیم در اراک به مصاف یکدیگر رفته بودند که شن سا توانست با یک گل مقابل حریف لیگ برتری خود به پیروزی دست یابد.
منبع:خبرگزاری رسمی شن سا



نامه اعتراض آمیز باشگاه شن سا اراک به فدراسیون فوتبال

جناب آقای علی کفاشیان
ریاست محترم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

با سلام و دعای خیر ؛
احتراماً به دنبال لغو دیدار تیم های شن سا اراک و مهرکام پارس تهران نکات مهم ، ابهام آمیز و در خور تاملی برای اینجانب ، اعضای محترم هیات مدیره و ریاست محترم هیئت مدیره باشگاه شن سا پدید آمده است که ضمن پاره ای توضیحات اهم این نکات را به استحضار جنابعالی می رسانیم .
1 – همان طور که مستحضرید تیم دولتی آلومینیوم با پذیرش پرداخت کلیه بدهی های معوقه باشگاه و تسویه حساب کامل با بستانکاران وقت،امتیاز خود را در لیگ فوتبال دسته یک کشور به اداره کل تربیت بدنی استان مرکزی واگذار نمود .
2- اداره کل تربیت بدنی نیزدر حضور مسئولان ارشد استان مرکزی طی صورتجلسه ای امتیاز این تیم را در بازه زمانی 20 روز مانده به شروع رقابت های لیگ به باشگاه شن سا واگذار نمود(صورتجلسه مطروحه مجدداً به پیوست تقدیم میگردد).بر همین اساس در ابتداو همچنین در ادامه فعالیت شن سا ، این باشگاه هیچگونه بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی نداشته و بدون دغدغه مالی سیر طبیعی خود را در طول برگزاری رقابت ها دنبال می کرد.
3- شن سا که برای موفقیت از نعمت در کنار خانواده بودن در اولین روزهای نوروز محروم گشت و با تمام عوامل در برنامه ای مدون به مدت 18 روز برای این مسابقه در اردو به سر می برد آیا رواست کمتر از 48 ساعت قبل از مسابقه با مهرکام پارس تهران از تعلیق فعالیت هایش مطلع گردد؟! آنهم در شرایطی که رسانه های محلی از قبیل رادیو و تلویزیون تدارک لازم رابرای پخش محلی از روزهای گذشته فراهم کرده بودند وبا اطلاع رسانی های بعمل آمده خیل عظیمی از مردم آماده حضور در استادیوم 15 هزار نفری بودند.
4-فرض محال که این باشگاه در پرداخت تعهداتش کوتاهی کرده باشد ، آیا نباید با باشگاه شن سا مکاتبه ای صورت می گرفت ؟در عصر کنونی بزهکاران و افراد خاطی را هم در جریان محاکمه قرار میدهند،چطور می شود تیم میهمان (مهرکام پارس )از عدم برگزاری مسابقه مطلع است اما میزبان ( شن سا) بی خبر از این حکم عجیب ؟!
5- مهم تر از همه چگونه می شود پیشتر برای موارد خرد و کلان مکاتبات فدراسیون با شن سا صورت میگرفت ، اما اینک برای این تصمیم بغض آلود در آخرین لحظات ، باشگاه آلومینیوم که همه می دانند دیگر وجود خارجی ندارد مورد خطاب قرارمی گیرد!؟
6- با تمام این نامهربانی ها مگر نه اینکه در آخرین مصوبه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در آذرماه سال 88 مقرر گردیدجهت جلوگیری از بی نظمی درجریان مسابقات لیگ به جای تعلیق تیم ها درصورت اثبات شاکیان، 10 درصد به مطالبات آنان افزوده گردد و درصورت عدم پرداخت تا آخر فصل جاری، از شرکت تیم های خاطی در فصل جدید جلوگیری بعمل آید.
با عنایت به موارد فوق آیا این شبهه برای مردم فرهیخته استان مرکزی ایجاد نمی شود که لغو مسابقه مذکور طراحان و برنامه ریزانی داشته که به صورت سازمان یافته احساسات جمع کثیری از مردم و هواداران شن سا را به سخره گرفته باشند؟
7- درپایان خاطر نشان می سازد مگر این فوتبال برای ما و دیگر باشگاه های خصوصی جز رنج و هزینه های گزاف وکمر شکن چه داشته که باید هم اکنون شاهد چنین برخوردهای تبعیض آمیز و مایوس کننده نیزاز سوی کمیته محترم انضباطی باشیم و آیا واقعاً به این شکل می خواهیم دستور مقام معظم رهبری را در زمینه خصوصی سازی اعمال کنیم؟!
با شگاه شن سا ضمن احترام به ریاست محترم فدراسیون فوتبال این نکات ابهام آمیزرا توهین به ساکنان سرزمین آفتاب میداند وتقاضا دارد پاسخ قانع کننده ای را در جهت استیفای حقوق از دست رفته در قبال مسائل ذکر شده از جنابعالی دریافت دارند و در نهایت ضمن عذرخواهی از مردم و مسئولان استانی که همواره دغدغه این باشگاه را در ذهن می پرورانند شرایطی را مهیا نمایید تا با تنویر افکار عمومی بدبینی بوجود آمده از آن فدراسیون محترم رفع گردد.
پیشاپیش از حسن نظر جنابعالی جهت رسیدگی به اعتراض مطروحه باشگاه شن سا اراک سپاسگزاریم .
سید محمد مرتضوی
مدیر عامل باشگاه شن سا اراک

فدراسیون فوتبال باید از مردم اراک و باشگاه شن سا عذرخواهی کند

 

مهندس مرتضوی، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شن سا اراک طی نامه ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد: کمیته انضباطی با حکم تعلیق تیم شن سا مرتکب اشتباه فاحشی شده است و مردم اراک و استان مرکزی این بی عدالتی و حکم عجیب را به هیچ وجه نخواهند بخشید . وی اعلام کرد: بسیار جای تعجب است وقتی همه می دانند که باشگاه شن سا هیچ گونه بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی ( من جمله آقای زرینچه ) نداشته، پس از گذشت 8 ماه و کمتر از دو روز تا دیداری که همه منتظر آن بودند، تیم شن سا تعلیق می گردد. وی ادامه داد، آیا این شبهه ایجاد نمی شود که رای صادره از عدم آمادگی تیم مهرکام پارس و همچنین اعمال نفوذ آقای زرینچه و ترس از حضور در اراک و هواداران شن سا نشات گرفته باشد ؟
مرتضوی افزود: این درحالی است که در آخرین مصوبه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال که در آذرماه سال 88 مقرر گردیده است، جهت جلوگیری از بی نظمی درجریان مسابقات لیگ به جای تعلیق تیم ها درصورت اثبات شاکیان، 10 درصد به مطالبات آنان افزوده گردیده و درصورت عدم پرداخت تا آخر فصل جاری، از شرکت تیم های خاطی در فصل جدید جلوگیری بعمل آید .وی خاطرنشان کرد : کمیته انضباطی علاوه بر عدم رعایت مقررات فیفا حتی به مصوبات خود و فدراسیون فوتبال نیز بی اعتناست و جالب این که نوک تیز حملات متوجه بخش خصوصی است و شن سا تاکنون چه در زمینه داوری و چه در زمینه احکام صادره از سوی کمیته انضباطی بیشترین آسیب ها را متحمل شده که تنها سکوت کرده است . وی در پایان افزود : درصورت عدم دلجویی و عذرخواهی رسمی کمیته انضباطی از مردم اراک ، این باشگاه با ارائه مدارک مستدل نسبت به این حکم و همچنین تخلفات دیگر این کمیته رسماً به فیفا شکایت خواهد کرد .

لازم به ذکر است دیدار بین دو تیم شن سا اراک و مهرکام پارس که قرار بود عصر روز جمعه 20 فروردین در استادیوم 15 هزار نفری امام خمینی(ره) اراک برگزار شود، بدلیل بدهی تیم آلومینیوم اراک به سرمربی پیشین این تیم و تعلیق تیم شن سا ، لغو شد .