خصوصی ها در این جنگ نابرابر محکوم به باختند!

( خصوصی ها در این جنگ نابرابر محکوم به باختند!)

 در شرایطی که بحث خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی جدی‌تر از سال‌های گذشته شده، سقوط تیم‌های خصوصی در فوتبال می‌تواند باعث زیر سوال رفتن این قضیه و مطرح شدن بحث ناتوانی بخش خصوصی در فوتبال شود. فراموش نکنیم که پیش از این نیز تیم‌های خصوصی دیگری مثل شموشک نوشهر، شیرین‌فراز کرمانشاه، پیام مشهد و... هم از سطح اول فوتبال ایران حذف شده بودند و حالا کنار رفتن ابومسلم و استقلال اهواز می‌تواند ضربه مهلکی بر پیکر خصوصی‌سازی در فوتبال وارد کند ولی واقعیت اینجاست که در حال حاضر و با شرایط فعلی رقابت بخش خصوصی با باشگاه‌های دولتی یک جنگ کاملا نابرابر است.در حالی که باشگاه‌های دولتی با افزایش سالانه بودجه خود، مشکلی از بابت مسایل مالی ندارند و در رقابت برای جذب بهترین‌ها، تورم کاذبی بر بازار مکاره نقل و انتقالات وارد می‌کنند، تیم‌های خصوصی از این لحاظ به شدت در مضیقه قرار دارند و فقط در این میان یک تیم مثل استیل‌آذین(!) پیدا می‌شود که توان هزینه‌کردن مثل امثال سپاهان، ذوب‌آهن، استقلال و پرسپولیس را دارد و بقیه مجبورند ضمن نظاره جنگ قدرت متمولین، بازیکنان درجه دو و سه را برای خود جمع‌آوری کنند.در حالی که قبل از شروع فصل رو به پایان، سپاهان مشغول جذب سیدمهدی رحمتی، سید جلال حسینی، مهدی کریمیان، احمد آل‌نعمه و ابراهیم توره و حفظ ستاره‌های قبلی خود بود،‌ استقلال هم حنیف‌عمران‌زاده، سیدمهدی سیدصالحی، غلامرضا عنایتی و امیرحسین صادقی را می‌گرفت، پرسپولیس هم شیث رضایی، عادل کلاه‌کج، حوار ملامحمد، تیاگو فراگو و مجتبی زارع را جذب می‌کرد عملا از همان روزها می‌شد سرنوشت این روزهای ابومسلم و استقلال اهواز را دید. جای تعارف هم نداشت، پول نداشتند تا تیم خود را به اندازه نصف تیم‌های متمول (دولتی) تجهیز کنند و در نهایت هم تن به سرنوشت محتوم خود دادند.ای کاش مسوولان سیاست‌گذار برای باشگاه‌های دولتی هم کمی تا قسمتی با اصل خصوصی‌سازی همگام می‌شدند و با تعدیل نسبی بودجه تیم‌ها و باشگا‌های مرفه مثل سپاهان، پرسپولیس، ذوب‌آهن، استقلال و... تا حدودی فضا را برای رقابت‌ تیم‌های خصوصی با این باشگاه‌های پرستاره باز می‌کردند. آیا به نظر شما اگر استقلال اهواز و ابومسلم فقط یک پنجم از ستاره‌های سپاهان یا بازیکنان موثر استقلال را داشتند باز هم به دسته اول سقوط می‌کردند؟ جمع شهرت و تاثیرگذاری کل نفرات ابومسلم و صد البته قیمت آنها به اندازه دروازه‌بان و چهار مدافع سپاهان نیست و طبیعی است که در این حالت تیم خصوصی شده مشهدی به همراه آبی‌های اهوازی توان رقابت را از دست بدهند.

 

 

 

این امکانات دارای نواقصی است پس می توانید نظرات ، پیشنهادات و مشکلات احتمالی را برای ما بنویسید تا پس از بررسی اعمال شود. 

 


نظرات 1 + ارسال نظر
تخریب چی یکشنبه 19 اردیبهشت 1389 ساعت 12:59 ق.ظ http://kakriz-penhan.blogfa.com/

سلام.
ببین چی شده یاد ما کردی دوباره.
آره اون چیزی که گفتی درسته ماشالله خودت که استادی.
اگه یکی دو تا شاکی خصوصی داشته باشه خیلی راحت میتونم راهنماییت کنم تا پیشو بگیری و همون طوری که گفتی آی پیشون هم ظبط کردی این خودت یه برگ برنده اس.پس خیالت راحت باشه دولت روی این جور جرم ها بعد از حوادث که پیش اومد خیلی حساس شده به طوری که خود ما هم تعجب کردیم.
در باره نظر دهنده ها همین طور خوشبختانه بلاگفا همکاری خوبی داره با نیروی انتظامی و سپاه و بلاگفا میتونه آی پی نظر دهنده با مجوزی که ما میتونیم به راحتی بگیریم بهمون بده و همه چیز رو به اونا پسپار.کسی که یک وبلاگ هم میسازه همینه آی پی طرف ثبت میشه و اصلا قانونش همینه بر اساس همین هم بهشون مجوز دادن سایت بزنند.اگر این طور نبود که سنگ روی سنگ توی نت بند نمیشد هر کی هر کاری دلش میخواست انجام میداد!
بالاخره من خیلی دوست دارم کمکتون کنم زیاد فوتبالی نیستم ولی شهرم رو دوست دارم و دوست ندارم که دوباره به مردمش خیانت بشه.فعلا این ادرس رو داشته باش برای ارتباط!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد