کمیته انضباطی، متهم ردیف اول پرونده شن‌سا

 تیم بدون طلبکار را تعلیق کردند  

 

شن سا اراک

 

هفته گذشته در لیگ دسته اول شاهد یکی از اتفاقات نادر فوتبال بودیم. البته رخ دادن اینگونه جریانات در فوتبال ایران تعجب‌آور نیست ولی اینکه 48 ساعت قبل از برگزاری یک بازی سرمربی تیم حریف خبر از تعلیق تیم مقابل بدهد، جای تعجب دارد! فدراسیون فوتبال و متعاقب آن کمیته انضباطی باید به اطلاع‌رسانی خود ببالند که سرمربی تیم حریف کار آنها را راحت کرده است.
مسوولان تیم فوتبال شن‌سای اراک که تیم‌شان در لیگ دسته اول حضور دارد، 48 ساعت قبل از بازی توسط جواد زرینچه سرمربی تیم مهرکام مطلع می‌شوند که توسط شکایت او به کمیته انضباطی تعلیق شده‌اند! البته جواد زرینچه طی مصاحبه با یکی، دو خبرگزاری این خبر را اعلام کرده است حالا چرا قبل از اینکه حکم رسمی کمیته انضباطی به باشگاه شن‌سا اعلام شود، زرینچه از کدام منبع این خبر را از فدراسیون می‌گیرد و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد، جای سوال دارد؟! مساله وقتی مهمتر می‌شود که زرینچه به عنوان سرمربی مهرکام باید 48 ساعت دیگر به مصاف تیم شن‌سایی برود که نماینده اراک است و او در این شهر از هیچ محبوبیتی برخوردار نیست! و خیلی‌ها انتظار او را در این شهر می‌کشند.

شریفی و هیات فوتبال اراک بایدجوابگو باشند
برای اطلاعات بیشتر در این خصوص ابتدا با غلامرضا بهروان، مسوول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول تماس گرفتیم که وی ضمن انتقاد از قانون تعلیق می‌گوید به جای تعلیق باید جریمه کسر امتیاز اجرا شود. بهروان در ادامه توضیح می‌دهد که از خبر تعلیق خبر نداشته است و متعاقباً از طریق رسانه‌ها مطلع می‌شود چون برنامه این بازی و داور آن از قبل تعیین شده بود. وقتی از بهروان می‌پرسیم چرا باید زرینچه به جای کمیته انضباطی اطلاع‌رسانی کند، می‌گوید: «من هم نمی‌دانم و این مساله برای من جای تعجب دارد. آقای شریفی به عنوان رییس کمیته انضباطی باید جوابگو باشند. البته بهروان معتقد است که این کار زرینچه باعث به وجود آمدن حرف و حدیث‌های زیادی خواهد شد. به بهروان می‌گوییم زمانی که امتیاز یک تیم واگذار می‌شود در فدراسیون فوتبال به تمام حساب و کتاب‌های مالک قدیمی رسیدگی می‌شود و بعد از تصفیه شدن تمام مسایل مالی امتیاز به شخص جدید واگذار می‌شود. حال با وجود اینکه شکایت زرینچه از آلومینیوم اراک مالک و صاحب امتیاز سابق باشگاه بوده است، چطور باید شن سا تعلیق و جریمه شود. آیا آقای مرتضوی تیم را پاک تحویل نگرفته؟ و اصلا جریان آلومینیوم اراک چه ربطی به شن‌سای اراک دارد؟
غلامرضا بهروان هم با حرف ما هم‌عقیده است و برای روشن شدن بهتر قضیه می‌گوید، باید از هیات فوتبال اراک پرس‌و‌جو کنیم، چون آنها کار نقل‌و‌انتقال را انجام می‌دهند و در واقع آنها باید پاسخگو باشند ولی تا آنجا که من اطلاع دارم، در زمان واگذاری تیم به مرتضوی مالک جدید تمام موارد مالی و تسویه حساب‌ها انجام شده بوده! اما با این حال می‌گویم دوستان که برگه معامله را تایید کرده‌اند، باید جوابگو باشند.
بهروان برای اینکه مساله ختم به خیر شود و حق شن‌سا ضایع نشود، می‌گوید پیگیر قضایا است و می‌خواهد در جلسه‌ای با دکتر شریفی مساله تعلیق این تیم را هرچه زودتر حل کند.
بهروان معتقد است کمیته انضباطی در جریان تمام موضوع نبوده و اطلاعات کامل نداشته است، چون اگر به تمام جریان واقف بوده این حکم را نمی‌داده! به هر حال دنبال قضیه هستم، چرا که آقای مرتضوی از بخش خصوصی است و باید اینگونه آدم‌ها را حمایت کرد، چرا که اگر بروند، فوتبال ضربه می‌خورد. این موضوع به باشگاه آلومینیوم ربط داشته است و شن‌سا نباید قربانی شود.

کمیته انضباطی مقصر است
برای روشن شدن بهتر قضیه با محمدرضا غفاری، رییس هیات فوتبال اراک و استان مرکزی ارتباط برقرار می‌کنیم که او هم کمیته انضباطی را مقصر می‌داند و معتقد است که آنها عجولانه تصمیم گرفتند.
متاسفانه کمیته انضباطی به جای اینکه ابتدا با باشگاه و سپس با هیات فوتبال مکاتبه کنند در خصوص اصل ماجرا سوال کنند، سرخود حکم صادر می‌کنند! باشگاه آلومینیوم اراک زمانی که قید تیمداری را زد و امتیازش را به تربیت‌بدنی واگذار کرد طی یک صورتجلسه در حضور فرماندار، استاندار و مدیر‌کل تربیت‌بدنی و مدیر‌کل کارخانه آلومینیوم قبول کرد که تمام بدهی‌های باشگاه به بازیکنان و مربیان و افراد اداری باشگاه را تا ریال آخر پرداخت کند و خودش طرف حساب باشد. به همین جهت آنها یک تیم پاک و عاری از هرگونه بدهی مالی را به تربیت‌بدنی واگذار کردند و از آنجایی که تربیت‌بدنی قصد تیمداری نداشت، تیم را به آقای مرتضوی داد. متاسفانه بعضی از آقایان وقتی دیدند کارخانه آلومینیوم اراک دچار تغییر و تحول در کادر مدیریتی و هیات مدیره شده، خواستند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و یک جورایی به نوایی برسند که مطمئن باشند ما نمی‌گذاریم. غفاری با توضیح بیشتر در این خصوص گفت: «باشگاه آلومینیوم وقتی با تغییر هیات مدیره مواجه شد تمام دفاتر مالی‌اش را پلمب کرد تا این تغییرات انجام شود و وقتی آقایان مطلع شدند که فعلا هیچ حساب و کتابی نیست، گفتند پول طلب دارند در صورتی که تمام پول‌شان را گرفته‌اند و حتی بدهکار هم هستند! تمام آقایانی که از آلومینیوم رفته‌اند، الان با باشگاه‌های دیگر قرارداد دارند و بازیکن و مربی که از یک تیم جدا می‌شود، احتیاج به رضایتنامه و تسویه‌حساب دارد، حالا چطور بعد از یک سال طلبکار شده‌اند؟!
ما برای روشن شدن موضوع و گرفتن حق تیم شن‌سا با کمیته انضباطی و فدراسیون نامه‌نگاری کرده‌ایم و تمام جریان را توضیح داده‌ایم. متاسفانه کمیته انضباطی دستش به آلومینیوم نرسیده است، آمده شن‌سا را قربانی کرده که این کار آنها از لحاظ قانونی و حقوقی خلاف است. آنها اول باید با ما و باشگاه مکاتبه می‌کردند و بعد حکم می‌دادند، ما حتی حاضریم به دادگاه برویم و مشخص کنیم چه کسی بدهکار است و چه کسی طلبکار! فقط می‌گویم شن‌سا و مرتضوی اصلا بدهکار نیستند و کارخانه آلومینیوم اراک باید مشکل را حل کند و موضوع مربوط به آنهاست. 

 

منبع


نظرات 1 + ارسال نظر
کامران سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 02:01 ب.ظ

ایول مرتضوی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد